dandorfman (dandorfman) wrote,
dandorfman
dandorfman

Хворостовский и Нетребко были встречены громом оваций

Hvorostovsky makes surprise appearance at Met Opera gala

THE ASSOCIATED PRESS


This May 7, 2017 photo released by the Metropolitan Opera shows Dmitri Hvorostovsky on stage at the 50th anniversary of the company's move to Lincoln Center for the Performing Arts, in New York. (Ken Howard/Metropolitan Opera via AP)





NEW YORK (AP) — Dmitri Hvorostovsky walked stiffly toward the center of the stage after the surprise announcement by Metropolitan Opera General Manager Peter Gelb.

The 54-year-old Russian withdrew in December from all staged opera performances because treatment for a brain tumor diagnosed in June 2015 had caused balance issues. The baritone's shock of white hair perhaps thinner and his cheekbones more pronounced, Hvorostovsky "defied all the odds to be here tonight," Gelb told the formally attired audience of 4,000, which rose for a minute-long standing ovation.

Back on one of the stages where he became famous, Hvorostovsky lit into Rigoletto's second-act aria "Cortigiani, vil razza dannata (Courtiers, vile cursed kind)" with the elegant, burnished voice heard at the Met 182 times before. Some in the audience had tears in their eyes, and many pulled cellphones from their glittering handbags to snap photos as he walked through the lobby during intermission.

Hvorostovsky's unscheduled appearance was the highlight of Sunday night's five-hour gala celebrating the 50th anniversary of the company's move to Lincoln Center for the Performing Arts. After the film overture to Leonard Bernstein's "West Side Story," set on the land where Lincoln Center was built, 30 staged arias, ensembles and choruses unfolded that looked back at old stars and ahead with young talent, interspersed with several video segments about the Met.
This era's it singer, Anna Netrebko, sang her familiar cavatina and cabaletta from Verdi's "Macbeth" with snarling intensity and wowed the crowd with her deepening soprano in "Un bel di (One fine day)" from Puccini's "Madama Butterfly."




Переведу один абзац.

Вернувшись на одну из прославивших его сцен, Хворостовский зажег зал второй арией Риголетто "Cortigiani, vil razza dannata", которую он спел элегантно и безупречно, голосом, который Мет слышал уже 182 раза. У некоторых зрителей были слезы на глазах, и они вытаскивали сотовые телефоны из сумочек, чтобы успеть его сфотографировать, когда он шел в холл во время антракта.


Добавлю от себя, что я по телевизору видел этот концерт, посвященный пятидесятилетию открытия Линкольн-Центра, основного дома Метрополитен-Опера.
Хворостовский появился неожиданно для четырех тысяч зрителей, многие из которых простояли все 5 часов этого концерта, потому что сидячих мест им недосталось. Зал был забит, хоть даже стоячие места стоили бешеные деньги. Его заранее не объявляли и не ждали.
Само его появление вызвало бурю эмоций. Зал встал, я имею в виду ту его часть, которой посчастливилось до этого сидеть, и отбивал ладони несколько минут, ему не давали начать петь. И после арии, которую он спел, опять гром оваций и опять ему не давали уйти.


Нетребко пела из "Чио-Чио-Сан", но видео из Метрополитен-Опера слишком темное и мелкое, поэтому ставлю ее берлинское исполнение.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments